Besqab produktionsstartar nya bostäder i Sundbyberg

Besqab produktionsstartar ytterligare ett projekt i år; 91 lägenheter på Vackra vägen med utsikt över Golfängarna och Lötsjön.

Besqab har hittills under året sälj- och produktionsstartat projekten Tetris; 100 yteffektiva lägenheter i Hökarängen, och Myntan; 47 rad- och parhus i Tyresö samt även produktionsstartat ett vårdboende i Uppsala med 69 lägenheter. Nu avslutar Besqab året med att produktionsstarta ännu ett fint bostads­projekt i attraktivt läge.

Vi är väldigt glada att kunna produktionsstarta fler bostäder, säger Besqabs VD Anette Frumerie. Vi har god marknadskontakt i projektet och det visar att det är viktigt att jobba nära våra kunder och erbjuda väl utformade bostäder i rätt läge.

- Alla myndighetsbeslut är nu äntligen klara, säger regionchef Lotta Niland. Kunderna efterfrågar fler större lägenheter så vi säljstartar en ny etapp redan den 6 januari.

FAKTA OM BOSTADS­PROJEKTET VACKRA VÄGEN
Besqab uppför genom entreprenadavtal 91 lägenheter på uppdrag av Brf Vackra Vägen. Projektet består av två hus i vinkel med bostads­rättslägenheter i storlekarna 1 - 4 rum och kök. Husen får ljusa fasader med trädetaljer och alla lägenheter får balkong eller uteplats. Bostäderna ligger i en lugnare del av Sundbyberg, nära populära grönområden som Golfängarna och Lötsjön, samtidigt med närhet till service, kommunikationer, restauranger och butiker i Sundbybergs centrala delar. Första inflyttning beräknas till årsskiftet 2020/2021.

Kontaktpersoner:
Anette Frumerie, VD 08-409 416 20 anette.frumerie@besqab.se