Besqab Hjärtan Aros Bostad = Sant

Tillsammans får vi ett bredare bostadserbjudande och blir en starkare samarbetspartner.
Nu hittar du all information om oss och våra bostäder på samma ställe, under varumärket Besqab.

Besqab bygger nya bostäder i Stureby

PRESS­MEDDELANDE  2017-04-20

Idag inledde Jan Valeskog (S), biträdande finansborgarråd med ansvar för exploateringsfrågor i Stockholms Stad, och Besqabs VD Anette Frumerie den planerade byggnationen av nya bostäder på Hemskogshöjden i Stureby. Som symbolisk handling spikades en fågelholk upp på området. Lägenheterna ligger nämligen inte enbart nära Stockholms innerstad utan även naturnära med skogspartier tätt inpå.

Vid Tussmötevägens ände planerar Besqab för tre hus med totalt 59 yteffektiva lägenheter. Det förberedande arbetet har startat med projektering och inom kort börjar markarbeten.

Idag inleddes den planerade byggnationen på Hemskogshöjden genom att en fågelholk sattes upp i en av tallarna på tomten. För här finns plats för både stad och skog - både människor och fåglar.

-       Det är glädjande att Besqab får vara med om att utveckla och tillgodose behovet av nya bostäder i Stureby, nära både natur och kommunikationer, säger Staffan Grundmark, regionchef på Besqab.

Beräknad inflyttning är under första halvåret 2019.

-       Jag tror att det naturnära men ändå centrala läget, kommer att tilltala många, exempelvis villaägare i Stureby som vill ha ett mer lättskött lägenhetsboende i närområdet, säger Staffan Grundmark.

Jan Valeskog framhåller Besqabs projekt i Hemskogshöjden som ett gott exempel med god kvalitet.

-       Som ansvarig för exploateringsfrågor tycker jag att det är glädjande med detta tillskott av yteffektiva lägenheter på Hemskogshöjden. Vi tror att projekt som detta verkligen bidrar till de bostads­politiska målen idag, säger Jan Valeskog.

För mer information:

Staffan Grundmark, regionchef på Besqab
08-409 416 30, staffan.grundmark@besqab.se

Charlotte Näsström-Morén, kommunikationschef på Besqab
08-409 415 62, charlotte.nasstrom-moren@besqab.se

Besqab utvecklar bostäder i eftertraktade lägen i Stockholm och Uppsala. Verksamheten omfattar hela processen från köp och förädling av mark till färdigställande av bostäder och vårdboenden. Besqab grundades 1989 och företagets aktie (BESQ) är noterad på Nasdaq Stockholm sedan 2014. Mer information på www.besqab.se

.

• Hemskogshöjden exteriör_2_LOW.jpg